Swoją przygodę z językiem angielskim rozpoczęłam jako 7-letnia dziewczynka, ponieważ moja mama uważała, że to przyszłość i nie dała się przekonać, że lepiej pograć z resztą dzieciaków w „dwa ognie”. Dwa razy w tygodniu jeździłam do centrum miasta na kurs do jednej z nielicznych szkół językowych w tamtych czasach (z tego miejsca bardzo Ci dziękuję mamo! J) . Trochę kręciłam nosem, ale gdy miałam 8 lat dostałam zabawkowy dziennik nauczycielski… i wszystko stało się jasne. Kontynuowałam kurs języka angielskiego aż do liceum, gdzie otrzymałam certyfikat ukończenia kursu na poziomie B2. Kolejną mądrą decyzją było przystąpienie do egzaminu FCE (wedle nowej nomenklatury FIRST). Wiedziałam, że muszę spełnić swoje marzenie i rozpocząć najważniejszy etap mojej edukacji.
Po liceum zdecydowałam się zdawać do Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Gliwicach, gdzie poznałam podobnych sobie ‘freaków’J. Był to okres bardzo intensywnej pracy zarówno nad językiem angielskim, jak i metodyką nauczania. Wtedy również stawiałam pierwsze kroki jako lektor nauczając dorosłych kursantów na kursach Business English dofinansowanych z Unii Europejskiej.
Dyplom magistra filologii angielskiej otrzymałam w 2005 roku na Uniwersytecie Śląskim. Pracowałam już wtedy od dwóch lat w prominentnej szkole językowej, gdzie rozpoczęłam „przygodę” z nauczaniem różnych grup kursantów: dzieciaków, młodzieży i dorosłych. Każda z grup charakteryzuje się odmiennymi potrzebami i wymaga zróżnicowanego podejścia.
Nauczanie dzieci zawsze przynosi mi ogromną satysfakcję i jest poszukiwaniem najlepszych metod pracy. Od 14 lat prowadzę kursy językowe dla dzieci od drugiego roku życia. Mimo wieloletniego doświadczenia wciąż rozwijam swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w konferencjach, na których mam okazję wymieniać się spostrzeżeniami z innymi metodykami. Śledzę na bieżąco innowacyjne metody pracy z dzieciaczkami… choć największą inspiracją jest dwójka moich własnych pociechJ
Pracę z młodzieżą uważam za największe wyzwanie pod względem motywacji. Mimo że od lat prowadzę i nadzoruję kursy językowe, najbardziej cieszy mnie pozytywna energia między mną, a kursantami. W pracy z nastolatkami zawsze kierowałam się dużą elastycznością i profesjonalnym podejściem, aby zaskarbić sobie ich szacunek i sympatię. Na tym etapie ważnym czynnikiem motywacyjnym jest dobrze zdany egzamin. Jako metodyk nie tylko przygotowuję młodzież, ale również organizuję i przeprowadzam egzaminy próbne.
Dorośli kursanci to grupa wiekowa, z którą pracuję od 17 lat. Ze względu na zróżnicowane potrzeby tej grupy bardzo ważne jest indywidualne podejście oraz wspólne ustalenie celów. Choć nie ma dwóch takich samych kursów dla dorosłych, każdy jest ciekawym doświadczeniem i wymaga ambitnego podejścia zarówno kursanta, jak i lektoraJ
W trakcie mojej kariery uczestniczyłam w wielu szkoleniach i konferencjach (m.in. Pase, IATEFL, Synergy Garden). Współtworzyłam również innowacyjne metody nauczania oraz opracowywałam system pracy z podręcznikami dla lektorów. Byłam również odpowiedzialna za diagnozowanie wiedzy kursantów i weryfikację kompetencji nauczycieli. Po 17 latach intensywnej pracy jako lektor, metodyk i starszy metodyk języka angielskiego, nadszedł czas, aby wykorzystać zdobyte doświadczenie w realizacji nowego projektu.
Do zobaczenia w mojej szkole
Marta Kowalska
Kontakt:
marta.kowalska@keyschool-gliwice.pl
+48 791 605 400